پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 182159
آغاز مذاکرات نفتي ايران-اروپا
تاریخ انتشار : 1394/04/22 11:13:47
نمایش : 1124
يک مقام مسئول در صنعت پتروشيمي با اشاره به تدوين برنامه ويژه به منظور صادرات محصولات پتروشيمي به آمريکا پس از لغو تحريم‌ها، از آغاز مذاکرات با اروپايي‌ها براي ازسرگيري صادرات پتروشيمي خبر داد.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، احمد مهدوي در تشريح برنامه ويژه افزايش صادرات محصولات پتروشيمي و پليمري ايران به کشورهاي عضو اتحاديه اروپا پس از لغو تحريم‌ها، گفت: در شرايط فعلي ظرفيت صادرات محصولات پتروشيمي ايران به بيش از ۲۵ ميليون تن در سال مي‌رسد که قطعا با راه‌اندازي طرح‌هاي جديد اين ظرفيت تا پايان سال جاري افزايش مي‌يابد.

دبيرکل انجمن صنفي کارفرمايي صنعت پتروشيمي ايران با اعلام اينکه در حال حاضر با وجود افزايش توليد در داخل و وجود تحريم‌هاي بين‌المللي اما کوچکترين مشکلي در صادرات محصولات پتروشيمي و فرآورده‌هاي پليمري ايران وجود ندارد، تصريح کرد: با اين وجود صادرات محصولات پتروشيمي به بازارهاي جديد به منظور متنوع سازي بازارهاي هدف صادراتي يکي از سياست‌هاي صنعت پتروشيمي ايران است.

اين مقام مسئول با بيان اينکه در حالي که هنوز توافق نهايي هسته‌اي بين ايران و غرب حاصل نشده است اما شرکت‌هاي متعدد اروپايي به منظور از سرگيري صادرات محصولات پتروشيمي ايران مذاکرات خود را با طرف‌ ايراني آغاز کرده اند، اظهار داشت: بر اين اساس اروپايي‌ها خواستار واردات اکثر محصولات پتروشيمي و پليمري از ايران شده اند.

وي با تاکيد بر اينکه ايران آمادگي صادرات سالانه ۱۰ تا ۱۵ درصد محصولات پتروشيمي، پليمري و شيميايي توليدي خود را به بازار اروپا دارد، تبيين کرد: از اين رو در صورت لغو کامل تحريم‌ها امکان صادرات سالانه بيش از دو ميليون و ۵۰۰ هزار تن انواع محصولات پتروشيمي و پليمري به کشورهاي عضو اتحاديه اروپا وجود دارد.

مهدوي با يادآوري اينکه لغو تحريم‌ها منجر به کاهش هزينه‌هاي صادراتي و افزايش مزيت‌هاي صدور محصولات پتروشيمي از ايران خواهد شد، تاکيد کرد: هم اکنون که تحريمها پابرجا هستند، يک تن محصول بدون مشتري پتروشيمي در کشور وجود ندارد و قطعا با لغو تحريم‌ها تقاضا براي خريد پتروشيمي از ايران افزايش مي يابد.

دبيرکل انجمن صنفي کارفرمايي صنعت پتروشيمي ايران با يادآوري اينکه در کنار از سرگيري صادرات محصولات پتروشيمي به اروپا، صادرات پتروشيمي به بازارهاي جديد آمريکاي جنوبي و آفريقا هم در دستور کار قرار گرفته است، تاکيد کرد: يک برنامه ويژه به منظور صادرات محصولات پتروشيمي با قيمت‌هاي رقابتي به کشورهاي آمريکاي شمالي و حتي آمريکا تدوين شده است.
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html